Tilapia - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Laura Toor - WaarBenJij.nu Tilapia - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Laura Toor - WaarBenJij.nu

Tilapia

Door: Laura van Toor

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Oktober 2015 | Brazilië, Holambra

Vandaag zijn we naar Theo en Annie Scholten gegaan. Zij kweken vis, onderandera Pacu, catfisch(meerval) en tilapia.
Eerst zijn we bij hen thuis geweest. Een rondleiding door het zeer mooie huis en daarna hebben we gekeken hoe de tilapia gefileerd werd.
Toen we thuis alles gezien hadden zijn we naar de plek gegaan waar Theo de vissen kweekt. Dit was 40 km van zijn huis. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een stuk grond die hij huurt. Hij had hier een pivo, beregeningsinstallatie, van 600 meter. En natuurlijk moesten we nog stoppen bij een echt Braziliaans eettentje aan de kant van de weg.
Na het eten zijn we doorgegaan naar de vissen. Dit was een onverhard pad met veel gaten in de weg. Wij werden behoorlijk door elkaar geschud.
Piet legde ons uit hoe het kweken van het vis zien en liet ons een paar vissen zien.
Na de vissen zijn we naar Anna Scholten en haar man Kees gegaan. De dochter van hen, Anne Marie, kweekt daar bloemen. Samen met haar hebben wij de kassen bekeken en weer genoten van het mooie uitzicht en de rust.
De rest van de middag en gedeelte van de avond hebben we heerlijk bij Anna en Kees gezeten. Een aantal kinderen, aanhang en kleinkinderen waren er ook. We hebben heerlijk herinneringen opgehaald.
Om 20.30 uur arriveerden we weer bij Bart en Betsy. Daar hebben we nog een aantal foto albums bekeken waar ons hele gezin met Bart en Betsy er nog op stond.
We zijn weer zeer tevreden en weer zoveel moois rijker naar bed gegaan.

• 31 Oktober 2015 - 18:40

Kay:

hallo mama het gaat super goed met mij en ik heb vandaag 2 doelpunten gemaakt in de wedstrijd tegen gaanderen de uitslag is 5-1 het was een mooie wedstrijd en met bo en papa en mika gaat het heel goed
    groetjes kay

Laura

Samen met mijn moeder gaan wij een mooie reis maken naar Brazilië. Wij gaan daar op bezoek bij Bart en Betsy Scholten. Bart is een neef van mijn moeder. Het is een droom die uit komt nu wij naar Brazilië gaan.

Actief sinds 06 Okt. 2015