Veel - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Laura Toor - WaarBenJij.nu Veel - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Laura Toor - WaarBenJij.nu

Veel

Door: Laura van Toor

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 November 2015 | Brazilië, Holambra

Vanochtend moesten we om 6.30 uur opstaan en ontbijten. Om 8.00 uur vertrokken wij met het busje naar de kippenboerderij van Ben Scholten, een broer van Bart. Onderweg kwamen we nog door de Scholtenstraat, vernoemd naar ome Bernard die als pionier op Holambra kwam. Ben had ontzettend veel kippen voor de eieren. Wij hebben het hele proces gezien. Dat de kippen jong binnenkomen totdat ze eieren leggen en hoe die eieren ingepakt worden. Zo'n legbatterij zie je in Nederland niet meer.
Daarna zijn wij bij Ben en zijn vrouw thuis gewest om lekker een bakje koffie te drinken.
Voor de lunch gingen we naar Ricardo, hij is een zoon van Harry en Thea Scholten. Wat een welkom en een super heerlijke goed verzorgde lunch.
Na de lunch zijn we met Ricardo naar zijn bedrijf geweest. Hij kweekt chrysanten. Mooi om die grote kassen te zien. Ook heeft hij veel sinaasappel bomen.
In de namiddag zijn we naar Doreen vertrokken, zij is de dochter van Harry en Thea. Hier kregen we koffie met gebak met allemaal lekkers. Marie Scholten kwam hier ook, zij woont op Holambra maar is veel bij haar zoon 1000 km verderop die in cona ligt.
Om 19.30 uur waren we weer op het hotel. We konden een half uurtje rusten en opfrissen. Om 20.00 uur vertrok de bus naar de pizzeria. Hier was Marie en haar aangenomen zoon Ger en zijn vrouw Margret. We hebben hier gezellig gekletst onder het genot van een klein hapje en een drankje.
Het was vandaag weer ern geweldige dag met zoveel lieve en gastvrije mensen.

Laura

Samen met mijn moeder gaan wij een mooie reis maken naar Brazilië. Wij gaan daar op bezoek bij Bart en Betsy Scholten. Bart is een neef van mijn moeder. Het is een droom die uit komt nu wij naar Brazilië gaan.

Actief sinds 06 Okt. 2015